2013.12.11.
22:27

Írta: wferdinand

Meg vagyok lőve...

Nos, hol is kezdjem? Adott egy Samsung Galaxy S II. Körülbelül február vége óra van nálam, akkor vettem használtan. Előtte volt egy BlackBerry Curve 8520-am, melyet imádtam, rajongtam érte. Mint szűk értelemben vett telefon, ma se tudnék szebbet álmodni. Olyan telefonálási hatékonyságot tudtam vele produkálni, amiről érintőképernyőn álmodni se lehet. Leváltásának oka a mobilnet volt: berakták a vállalati csomagba, viszont BB-n kellett volna mellé BIS a teljes körü internethasználathoz, ami a telefonszámla végösszegének megduplázását jelentette volna. Lett tehát az S II.

Akkoriban még nem volt piacon az S4, az S III jelentette a csúcsot, jó ára volt az S II-nek. Eredendően nem szántam túl sokat a dologra, 25-30 ezer környékén akartam Galaxy S-t, S Plust, Desire HD-t, vagy valami hasonlót venni, de rábeszéltek hogy rakjak még hozzá még egyszer ennyit mert úgy jobban járok. Az S II-t egyébként 60 ezerért vettem. Nagyjából 70-ért lett volna iPhone 4, ami közel egy évvel régebbi modell. Egyik barátomnak lett is volna egy eladó, csak az T-Mobile-os volt, én meg Telenoros vagyok, pedig tőle megvettem volna.

Nincsenek a telefonnal kapcsolatban nagy igényeim. A BB-s időszakban nagyjából volt egy Opera Mini meg korábban Nimbuzz majd IMO Messenger a telefonon, ami a Facebook Chatet illetve a Windows Live Messengert szolgáltatta, meg egy külső e-mail kliens, Facebook és ennyi.

A S II-vel változtak a dolgok, de nyilván egész más jellegű szoftverellátásról beszélhetünk. A vesszőparipa a Viber lett ami csaknem teljesen kiváltotta az SMS-t, emellett Facebook, Messenger, természetesen GMail. Emellett ott van a PowerAMP, ami hajlamos lejátszani az Apple Loseless valamint aac formátumú zenéim is, tehát nem kell konvertálgatni, de mindennapos az Index olvasó és a Zseblámpa használata is, valamint a térképet is gyakran használom.

Az Android mint rendszer az utóbbi időben rengeteget tanult az iPhonetól, illetve rengeteg ettől független fejlesztés is belekerült. Ezek mellett Az Android rendszernek rengeteg olyan strukturális problémája van, aminek a gondolatától körülbelül a falnak megyek. Szerintem alapvető probléma, hogy a telefon gyártója is belenyúl a szoftverbe, valamint az adott szolgáltató is, ha az szolgáltatófüggő telefon. Sőt, országonként is lezajlik ez a folyamat. Emiatt a hivatalos szoftverfrissítésre igen sokat kell várni, az meg egészen más dolog, hogy egy bizonyos készüléket mennyire illetve meddig támogatnak.

Elég régóta használom már az S II-t. Kisebb gondok mindig voltak a különböző alkalmazásokkal, újra kellett kétnaponta indítani, meg ilyenek. Aztán júniusban volt a nagy érvágás, mikor is letört valami a panelről, ami miatt nem lehetett feltölteni a telefont. Elment 20 ezer forint a javításra. Ekkor fordult meg először a fejemben, hogy el kéne adni, aztán nem lett belőle semmi.

Teltek a hónapok, novemberben pedig felkerült az XWMS1 jelölésű NEE régiós ROM a telefonra. Mielőtt felraktam, próbáltam megtudni, hogy miben jobb, de sajnos sikertelenül. Mivel az előző ROM rootolva lett, ami miatt nem éreztem komfortosan magam, így lecseréltem. A felhasználói igényeim eddigre már kiforrottak, így maximálisan a kezemhez tudtam faragni a felületet illetve a beállításokat.

Egy idő után úgy tűnt, hogy atom stabil ez a ROM verzió. Semmi fagyás, lagg, újraindítani is alig kellett. Míg nem ma minden egy csapásra tönkrement amiben hittem. Jött egy hívás amit nem tudtam felvenni. Fenn maradt a billentyűzet, a Home gombos hívásfelvételre se reagált. Visszahívtam az illetőt, majd nem tudtam lerakni a hívást. Később jött még egy telefon, ismételten képtelen voltam felvenni, hiába altattam majd oldottam fel a kijelzőt, nem történt semmi. Ekkor "izomból" kinyomtam a telefont. Elsőre nem akart bekapcsolni, ekkor kikaptam az akkut. Másodikra elindult, ekkor már SIM nélkül, igen hosszú idő alatt. Aztán visszaraktam a SIMet, amit a nap folyamán legalább fél tucatszor "dobott el", és kellett újraindítani a telefont. Időközben meg is hirdettem eladásra. Aztán később kivettem a SIM-et és visszaraktam ekkor megjavult, azóta működik.

Leginkább az zavar, hogy a telefon ilyen szinten képtelen ellátni az alapvető feladatát. Amúgy is teljesen rosszul vagyok, amikor valaki olyasvalakit kell felhívnom aki nincsen benn a telefonkönyvben, mert nem hatékony és sokszor rosszabb megtalálni az illetőt a telefonkönyvben, mint amilyen sebességgel anno a BlackBerrymen fel tudtam hívni az illetőt. Ez a fajta működés mindenen túl tesz, amit ma tapasztaltam.

Ha választanom kell, igen nehéz feladatom van. Android fronton 2 telefon jöhet szóba: Nexus 4 illetve Nexus 5. A frissítési rendszer hasonló, mint ahogy mondjuk az iPhone esetében. Nem nyúl bele senki a szoftverbe, gyári Google a cucc. Emellett az ára is teljesen jó, valamint a 2GB RAM is kielégítő. Mindezek ellenére bizalmat vesztett nálam az Android mint rendszer.

Opcióként felmerülhet a Windows Phone, nagyon jó áron kínál jó alternatívát a Nokia Lumia 520 személyében, viszont ami ehhez képest tényleges előre lépést mutat az a Lumia 920. 820-ig bezárólag 800x480 a felbontás, viszont én még egyszer nem akarok ilyen felbontású telefont, kivéve igen jó áron, amit az 520 tud biztosítani. Ellenben annak az akkuja nem a legjobb. Az S II-nél kevés volt az 1650 mAh gyári akku, akkor az 1430 mAh hogy szolgáljon? Továbbá a másik aggály az, hogy ha asztali fronton lecseréltem a Windowst MACre, akkor telefonban saját magam szemen köpése lenne Windowsos telefont venni.

Mivel a BlackBerrymet igen szerettem, joggal felmerült a kérdés hogy vegyek ismételten BB-t. A Z10-et használtan kulturált árban meg lehetne venni, a QWERTZ-es Q10 viszont jócskán túl van árazva, emellett nyomkodtam is a rendszert és nem voltam tőle eldurranva. Nincs rá Viber, én pedig nem vagyok hajlandó napi szinten használt szoftverek szintjén Androidról portolt appot használni.

A MAC-ek mellé ésszerű döntés lenne az iPhone. Két dolog zavar, meg egy másik egy kicsit. Talán nem meglepő, de az áráért nem vagyok oda: még mindig 60-70-ért lehetne 4-est kapni mint az év elején, amin már balhés az iOS7. A 4S se lenne optimális választás 90 ezer körül, ősszel megint csak itt lenne rá az iOS8, amivel úgy járna mint a 4 az iOS7-tel. A másik dolog, hogy a 3.5" nagyon kicsi. Rettenetesen. Ebből adódóan lenne jó választás az 5, viszont 120-130 ezer forint komoly pénz egy használt telefonért, egy zsír új Nexus 5 ára. A bónusz ami még nagyon hiányozna, az pedig a Swype billentyűzet, mely nagyot dob a gépelési hatékonyságon.

Szóval enyhén szólva meg vagyok lőve. Vannak alternatívák, de egyik sem kompromisszummentes. Legegyszerűbb az lenne ha egy Lumia 520-at vennék, ez kijönne az S II eladásából. következő kategória a Nexus 4 valamint az iPhone 4, ezért már 60-70-et kéne leszurkolni, vagy pedig a duplájáért lehetne venni használt iPhone 5-öt vagy pedig egy zsír új Nexus 4-et. Szóval igen nehéz dolgom van úgy gondolom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bolondos.blog.hu/api/trackback/id/tr905686579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása