2013.02.09.
10:38

Írta: wferdinand

Mostan színes tintákról álmodom...

Még alsósként kezdődött az egész, mármint viszonyom a töltőtollakkal. Apámnál találkoztam először velük, de hogy mi tetszett meg bennük igazán, már nem tudom. Aztán nekem is lett töltőtollam. Sok volt belőle, de egyik sem volt igazán drága darab. Aztán az első komoly darabot - egy Parker Frontier acélt - Mallorcán vásároltuk, talán 16 voltam. Onnantól kezdve az olcsó "vacakok" kiszorultak a készletből. Annak idején sikerült szereznem egy Parker tintaadagolót a jobbik fajtából, és onnantól kezdve üveges tintával írtam. Először természetesen Parker volt a tinta is. Aztán felfedeztem, hogy a közepes tintát jobbra lehet cserélni, így szereztem be egy üveg J.Herbin Bleu Pervenche és egy üveg Diamine Sapphire Blue-t a New Century sorozatból. Vonzott a világoskék Herbin, kilógott a sorból, talán ez tetszett benne leginkább, meg a könnyedsége. Mellé természetesen kellett egy "rendes" kék is, a változatosság meg a rend kedvéért. Aztán körülbelül két évre rá Milánóban került beszerzésre a soron következő: egy Parker I.M. Premium. Ez sajnos egyszer leesett a postán, de szerencsére rajta volt a kupak, viszont nem tökéletes annak kattanása már. Időközben lett egy harmadik Parkerem, ez valami régebbi modell, még a 2000 előtti logos, de én újonnan kaptam, nem tudom apám honnan szedte. Ez kicsit fura szerkezet: mániám a tintaadagoló légtelenítése, de ez a toll ezt nem szereti - ha túlságosan felküldöm belé a tintát, akkor utána a tolltartóban képes megfolyni, és kerülhet elő a zsepi. Azóta kaptam még egyet: díszdobozos Parker, olyan Vector szerű, de nem az. Arany hegye van, és viszonylag "drága". Ő most a dobozában figyel, nincs annyi színű tintám. meg akkora tolltartóm. A Sapphire Blueből még jelenleg is van, ez egészült ki egy J.Herbin Violette Pensée-vel és egy Diamine Deep Magentával, szintén a New Century szériából. Ezek a színek kilógnak a sorból. A korlátoltak minden bizonnyal homoszexuális értékeket gondolhatnak mögé, de én nem félek a színektől. Szerintem hibás minden olyan felfogás, miszerint egy színt bármelyik nemhez kéne sorolni. Töltőtollal írni jó. A golyóstolltól csak a kezem fárad, egyszerűen kemény vele írni. Emellett a töltőtoll fegyelmez is, enélkül sokkal rondábban írnék. Számomra fontos, hogy mivel írok, nem tudom hogy másoknak miért jó 100 forintos Signettával vagy valami reklámkacattal írni. Bár az írás lassan kikopik az életünkből a számítógép miatt, én mégis szeretek kézzel írni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bolondos.blog.hu/api/trackback/id/tr504893591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása